Boeken: Zowel voor het onderwijs als voor de marketeers in de praktijk, heeft Fons Koopmans diverse boeken gepubliceerd. Enkele van de boeken die gepubliceerd zijn:
- Professioneel Profileren, 2013
- Managementvaardigheden, theorie en praktijk, 3e druk 2015
- Operationeel Personeelsmanagement, 3e druk 2015
- De Kracht van Verpakking, 2001
- Handboek Effectieve Marketing Communicatie (1994-1996)
- Checklisten voor Handboek Marketing Checklisten
- De juiste prijs, 1996
- Doelgericht segmenteren van markten, 1995
De Kracht van Verpakking
Hét handboek voor marketeers en designers
Verpakkingsdesign is één van de belangrijkste instrumenten waarmee het fundament van verpakte merkartikelen wordt gebouwd. In een tijd waar 70% van de keuzen voor het schap worden gemaakt, verdient dit boek zijn plaats op het bureau van iedereen die met verpakkingsdesign bezig is. Het enige handboek voor dit specialisme laat marketeers op praktische wijze zien welke marketingfuncties hun verpakking behoort te vervullen (deel I). En hoe zij een krachtig verpakkingsontwerp systematisch kunnen creëren (deel II).
Te bestellen bij Marketing Matters (bel of stuur een email).
Artikelen: Over een breed terrein van marketing- en managementonderwerpen heeft Fons Koopmans veel artikelen gepubliceerd in het Tijdschrift voor Marketing, Adformatie en Management Scope en Verpakken.