Het creëren en behouden van een sterke marktpositie stelt hoge eisen aan uw marketingcommunicatie. Maar hoe bepaalt u wat ‘goed’ en ‘slecht’ is? Als het gaat om het beoordelen van communicatie heeft iedereen daar wel een mening over. Maar hoe vaak laten we ons daarbij niet leiden door onze subjectieve smaak en wat we ‘mooi’ vinden? Te vaak, merken wij. Zelfs voor professionele marketeers blijkt het lastig om hun eigen merkcommunicatie objectief te beoordelen.
Ad-/Pack X-Ray
Daarom heeft Marketing Matters de X-Ray methode ontwikkeld. Met deze methode maken we als het ware een X-Ray van uw uiting. We werken met beoordelingscriteria die heel zorgvuldig vastgesteld zijn. Daarmee kunnen snel maar grondig de zwakten én sterkten van een communicatie-uiting te bepalen. En daarmee krijgt u gelijk een beeld van wat u kunt doen om de uiting krachtiger te maken. Het werkt bij bestaande uitingen, maar ook bij nieuwe concepten.
De X-Ray methode is in eerste instantie ontwikkelt voor advertising. Met Ad X-Ray kunt u dit soort massa-uitingen beoordelen op communicatiekracht per medium. Na het succes van ons handboek “De Kracht van Verpakking”, hebben we speciaal voor het beoordelen van verpakkingsdesign de Pack X-Ray ontwikkeld. Het werkt volgens dezelfde principes, maar de beoordelingseisen zijn specifiek voor verpakkingsdesign vastgesteld.