Ook voor onderwijsinstellingen blijkt een profilering vanuit de echte kracht, belangrijker dan ooit. De tijd dat een school leerlingen trekt door alleen ‘goede onderwijskwaliteit’ te leveren, is voorbij. Besturen en hun scholen zullen zich bewust en actief moeten profileren om hun plek vast te houden.
In samenwerking met deskundigen uit het onderwijs heeft Marketing Matters de Brand X-Ray methode speciaal voor besturen en directies in het onderwijs vertaald. Met de methode helpen we zowel stichtingen als scholen hun profilering te kiezen en te communiceren. In ons boekje Professioneel Profileren vertellen wij waarom een krachtig profiel net zo essentieel is als het zorgen voor goede onderwijskwaliteit. We hopen u te inspireren om (weer) eens kritisch naar hun huidige profilering te kijken. Is het een goede vertaling van uw visie/missie? Wat is goed? Wat kan beter? Er leven intern dikwijls genoeg ideeën om het beter te doen. In dit boek reiken we handvatten aan om daar zelf mee aan de slag te gaan.
Wilt u lezen hoe dat werkt? Bestel ons boekje Professioneel Profileren (€ 10 exclusief verzendkosten) of download de pdf van hoofdstuk 1.