De Brand X-Ray methode is bedoeld om de èchte, onderscheidende kracht van uw bedrijf of merk te vinden. Deze eenvoudige en doelgerichte methode gaat uit van vier kernvragen. Daarmee bepalen we wie uw doelgroep is, wat uw aanbod is, wat uw onderscheidende propositie is en waar uw bedrijf of merk voor wil staan. Met de antwoorden kunnen we een korte en krachtige positioneringsstatement formuleren. Deze statement geeft vervolgens richting aan uw hele marketingstrategie en marketing mix.
Quick Scan, proces of workshop
Brand X-Ray kan op drie manieren interessant voor u zijn. Marketing Matters kan uw merk voor u doorlichten met een Quick Scan. Wij beoordelen als experts, zonder veel informatie vooraf, hoe krachtig uw huidige merkpositionering is. U krijgt inzicht in de sterke en zwakke aspecten van uw positionering. Deze aspecten lichten we mondeling toe. Daarmee weet u wat u zou kunnen doen om uw positionering te verbeteren.
Als u het positioneringsproces niet regelmatig hoeft te doen en het zelf te complex vindt, kan Marketing Matters u en uw teams door het proces begeleiden. Resultaat: een heldere en krachtige positioneringstatement als basis voor uw marketingstrategie. Vraag geheel vrijblijvend een offerte aan.
Daarnaast hebben we open 1-daagse workshop ontwikkeld, waarmee deelnemers leren werken met de Brand X-Ray methode, zodat ze hun eigen merkpositionering zelf kunnen uitwerken. De open workshop wordt gegeven in samenwerking met branche-organisatie.